El passat dia 13 de
març, a la seu del CETC/ACET de Barcelona, vam reunir diversos professionals
del nostre col·lectiu per tractar el paper de l’enginyer de telecomunicació
en el sector Turisme i poder copsar algunes experiències i projectes
de cadascun dels participants.
L’enginyer ha de
fer una tasca transparent per als usuaris o clients però de gran valor
afegit, ja que ha de dotar de serveis tant a clients com a operadors o
altres actors, independentment de les infraestructures i tecnologies presents
en cada situació. Aquesta tasca resulta prou difícil quan la tecnologia
evoluciona ràpidament o quan s’estableixen criteris i especificacions poc
consensuats.
Administracions
públiques, grans corporacions privades
o petits gestors i operadors, entre altres, són actors que
els nostres enginyers han d’entendre per poder concebre i dissenyar un servei
útil, eficaç i de qualitat per als clients i usuaris finals.
Per això, els
nostres enginyers desenvolupen tecnologies
que transformen els serveis i sistemes en aquest sector, tot i entenent
l’estat de l’art global, els models de negoci i el marc de desenvolupament del
propi sector.
Si ets enginyer i estàs
vinculat al món del turisme, t’esperem al Grup de Treball del sector que està
naixent ara. Benvinguts! Conclusions i resum de la trobada. Turisme, TIC i el paper de l’enginyer – Recull de frases dites en el transcurs de la trobada Enginyer és el que entén el sector en la seva globalitat, parla amb el client i adapta la solució. Capaç de gestionar l’evolució i els serveis Enginyer és qui aporta la visió sencera i busca els recursos per donar-hi solució. Dóna un servei, independentment de la tecnologia L’enginyer ha d’entendre el mercat Saber interpretar l’estat de l’art de la tecnologia Aporta valor afegit Les aplicacions TIC soles no es poden explicar sense fer veure el valor afegit que aporten. L’enginyer que fa un projecte aporta qualitat i èxit en la implementació de solucions. L’acció de fer un projecte afegeix valor afegit en els sistemes i serveis de Telecos. L’enginyer fa que la infraestructura tecnològica sigui transparent per l’usuari per tal que rebi el servei sense importar la tecnologia. L’enginyer transforma els requisits dels operadors i clients en sistemes de gestió, serveis per l’usuari mitjançant aplicacions, infraestructures: són solucions transparents pels usuaris. Tecnologies que transformen els serveis i sistemes S’han d’entendre els problemes i necessitats dels clients i usuaris i transformar-los en APPs. L’enginyer aporta qualitat en la solució tecnològica L’enginyer desenvolupa solucions entenent els conceptes globals per aportar valor afegit al sector. Victor Viaplana – VCN Ingeniería: Integració d’ Infraestructures, serveis i aplicacions en Hotels. “Les TIC poden aportar Valor Afegit en la gestió de l’hotel”. “La Integració de les xarxes i sistemes audiovisuals i amb els sistemes d’informació propis de l’Hotel suposen un gran valor afegit en el servei ofert a l’usuari, alhora que una millora en la feina del gestor” “Cal actualitzar les infraestructures de telecomunicació dels hotels per poder complir les necessitats i requeriments TIC”
Daniel Cortés – WINTOUR i ACVNet: Sistemes de gestió modulars i flexibles en Agències de Viatges “Les TIC han de donar un servei independent de la tecnologia i infraestructura de cada client” “A nivell TIC: Calen espais de diàleg entre les grans corporacions i les operadores de viatges per assegurar les especificacions i criteris dels serveis oferts amb les TIC”.
Eneko Huarte – Labtrip Turisme 2.0. Guies personalitzades al mòbil “Reunim estratègies de negoci i estratègies tecnològiques per crear nous serveis per als nous models de turistes” “Les tecnologies de geolocalització són necessàries per poder oferir un tracta personalitzat a cada usuari”.
Antoni Barniol – Aplicacions que trenquen els canals de venta habituals: APP que compra/ven habitacions d’hotels. “Els usuaris compren serveis turístics mitjançant el mòbil; el deure del sector és aprofitar-ho” “El model de negoci en les reserves d’hotels inclou tant el mercat majorista, el minorista però també entre els propis clients”.
Patricia Remiro – L’origen del Fòrum TurísTIC “Bdigital ha creat aquest fòrum per a que sigui un espai i punt de trobada de solucions i aplicacions per millorar l’experiència turística i la pròpia gestió del turisme.” |