Des de la posada en marxa del
Grup de Treball de Solidaritat i Acció Social del col·lectiu, Telecos.cat s'ha sumat a diverses iniciatives solidàries fent difusió de les seves crides de voluntariat. És per aquest motiu que hem decidit fer un pas més intregant-nos al
Servei d'Enginyers Voluntaris, iniciativa d'Enginyers de Catalunya, impulsada per l’Associació i el Col·legi d’Enginyers Industrials de Catalunya i de la qual també forma part el Col·legi d'Enginyeria Informàtica.
Enginyers Voluntaris treballa per aportar a entitats del Tercer Sector Social, els coneixements i experiència de gestió i tècnics que són propis del col·lectiu dels enginyers.
Aquest servei neix amb l´esperit promogut per la Llei del Voluntariat aprovada al Juliol del 2015 que regula per primer cop el model català del voluntariat i té per finalitat protegir l’associacionisme i el voluntariat, tot donant-los suport com a agents de transformació social.
Aquesta llei s’aplica a les entitats privades sense ànim de lucre amb programes de voluntariat i a les persones físiques que acompleixen activitats d’interès general, definides com a voluntariat per aquesta llei, que es duen a terme exclusivament en el territori de Catalunya, amb independència del lloc on tingui el domicili social l’entitat.
Aquest servei en particular no neix amb l’esperit de ser un borsa de treball o d’ocupació, sinó de ser
una borsa d’enginyers capaços de donar suport i recolzament solidari a totes aquelles entitats i organitzacions principalment del Sector Terciari que així ho demanin. Neix amb l’esperit de ser un
llaç d’unió entre aquestes entitats i els enginyers voluntaris sense cap ànim de lucre.Aquests enginyers preferentment són associats i titul·lats, però no és imprescindible cap de les dues condicions. Poden estar en qualsevol estat laboral (en actiu, jubilats, aturats,…)
El perfil dels voluntarisPels seus coneixements i experiència, van orientats a donar suport i assessorament en les tasques de gestió de les entitats i que es concreten en els següents àmbits:
- Planificació i organització interna
- Relació amb empreses / relacions comercials
- Tots els tècnics propis dels diferents perfils d’Enginyers participants: eficiència energètica, gestió del manteniment, TIC, certificacions ISO, sistemes informàtics, suport en el desenvolupament de software, …
- Gestió operativa i de la qualitat dels productes i servei
- Compres i Logística
Es pretèn que en la majoria de casos els candidats a voluntaris siguin d’un perfil “Consultor”, que aporti un valor afegit a l'organització en la que s'integrarà. En qualsevol cas, no es vol fer competència amb enginyers en actiu, estudiants en pràctiques o qualsevol altre modalitat de treball remunerat.
Aquesta feina mai tindrà un caràcter remuneratori a través d’aquest Servei.
L’objectiu és que a través d’un contracte de col·laboració tutoritzat pel Servei, el voluntari participi i col·labori en aquelles necessitats que la entitat demani aprofitant sinergies.