
El Mobile World Centre de Barcelona reunia ahir al voltant de 150 persones vinculades al sector TIC en una nova jornada d'èxit per commemorar el Dia Mundial de les Telecomunicacions, Internet i la Societat de la Informació, organitzada conjuntament per l’Associació Catalana d’Enginyers de Telecomunicació (
Telecos.cat), el Col·legi Oficial d’Enginyeria en Informàtica de Catalunya (
COEINF) i l’associació
GrausTIC.
L’acte, integrat dins el programa d’activitats de la Unió Internacional de les Telecomunicacions de les Nacions Unides (ITU), comptava amb la intervenció via vídeo del seu secretari general, Houlin Zhao, tot just després de la benvinguda a càrrec de les entitats organitzadores, i d’Aleix Valls, CEO de la Mobile World Capital.
En consonància amb la temàtica triada aquest any per la ITU, la jornada tenia com a eix central una taula rodona que, sota el títol ‘Big Data for Big Impact’, reunia cinc experts que van debatre sobre el potencial de les dades massives per al desenvolupament.
Els participants van ser
Ana Freire, professora del nou Grau en Data Science de la UPF i experta en Big Data;
Eduard Gil, Data Leader al Departament de Justícia de la Generalitat;
Ferran Marqués, director de l’ETSETB-UPC;
Albert Mercadal, director d'Operacions i Solucions de Synergic Partners; i
Marc Torrent, director del Centre d’Excel·lència en Big Data d’Eurecat.
Tere Serra, directora i sòcia fundadora de TESEM, ha estat la moderadora.
Tots ells van posar sobre la taula exemples de com una gestió intel·ligent de les dades pot incidir favorablement en àmbits tant diversos com el de la salut, l’educació, la justícia, la gestió del turisme, o per assolir alguns dels objectius que es planteja la ONU, com podria ser la lluita contra la fam.
Els ponents coincidien, també, a l’hora d’assenyalar alguns dels reptes que implica el Big Data. Cal, asseguraven, un coneixement transversal -en tots els àmbits de l’empresa i l’administració- del valor de les dades massives a l’hora de prendre decisions, el que inevitablement implica la necessitat que el Big Data sigui present en qualsevol disciplina educativa.
Altre dels punts claus per tal d’aprofitar la potencialitat de les macrodades –deien- sembla estar en la seva democratització real. I és que de res no serveix acumular dades, si no hi podem accedir ni les podem compartir.
Sobre el Mobile World Centre
El Mobile World Centre és una iniciativa públic-privada creada per la Mobile World Capital Barcelona (MWCB) i Telefónica amb l'objectiu d'apropar a la ciutadania el món de la telefonia mòbil i d'Internet. És un espai per descobrir com la transformació mòbil està revolucionant les vies de comunicació, el nostre dia a dia o l'entorn social i empresarial. El Centre és un espai obert als ciutadans que acull una exposició permanent i ofereix una agenda d'activitats vinculades a l'actualitat i als projectes centrats en la transformació social, cultural, tecnològica i econòmica de la mobilitat. Mobile World Centre és també un punt d'informació i difusió de la resta d'iniciatives de MWCB.
>>GALERIA FOTOGRÀFICA DISPONIBLE AQUÍ (autor Diego Muñoz)
>>VÍDEO ÍNTEGRE DE LA JORNADA: