La Transformació Digital protagonitza el 12x12 Congress | | “La Transformació Digital no va de tecnologia, va de model de negoci”. Amb aquestes paraules va resumir el consultor Genís Roca la necessitat que les empreses apliquin la transformació digital a les seves estructures internes per estar preparades per un futur que cada vegada més dependrà d’internet i de les noves tecnologies. Juntament amb la directora general de Frit Ravich, Judith Viader, Roca va ser el protagonista d’una nova edició del 12x12 Congress, organitzat per Tertúlia Digital i el Pla idigital, i que va celebrar-se el passat 31 de març, amb la moderació del director d’idigital, Daniel Marco.
Durant la jornada, que va reunir més d’un centenar de persones, Roca va indicar que, a diferència dels inicis d’internet o de la creació de la web 2.0, “la transformació digital ja no és un tema de sistemes o d’imatge i comunicació, és responsabilitat de la direcció general”. En aquest sentit, els dos ponents van estar d’acord en assenyalar que aquest canvi en les estructures empresarials requereix dues condicions: que sigui de dalt a baix, liderat per la direcció, i que tot l’equip "hi cregui a cegues", ja que, segons va explicar Viader, “has de fer una revisió de 360º i replantejar-t’ho tot, des del principi”. Tot i això, Viader va subratllar que aquest procés “no significa que no s’aprofiti tot el que ja s’ha fet fins ara: és una evolució, com passar de cuc de seda a papallona”. Per altra banda, Roca va indicar que la transformació digital va “molt més enllà d’instal·lar software i hardware nous” i que no es tracta només d’equipar els venedors amb tauletes o aplicacions mòbils, ja que “això ja es feia fa més de 10 anys”. En aquest sentit, per al consultor, aquest procés s’ha de fonamentar en tres grans pilars: La visió sobre com la tecnologia modificarà els negocis i una estratègia consensuada per tirar endavant els canvis necessaris; una revisió dels processos interns de l’empresa, i finalment, aconseguir que l’equip tingui la cultura i les competències adequades, els perfils necessaris i un organigrama, incentius i indicadors correctes. Per subratllar aquesta idea, Viader va explicar que tot el procés de Transformació Digital a Frit Ravich l’estan liderant la director d’IT i la directora de Recursos Humans. Genís Roca també va insistir en la idea que fer el canvis que comporta aquest procés permet a les empreses gestionar tots els processos de l’organització, en el sentit que, per dur-lo a terme, cal pensar el negoci, analitzar tendències, a la competència, els perfils de l’equip, etc. A més, també permet a tots els membres de l’empresa replantejar i repensar qualsevol procés intern. La transformació digital és un procés que, tard o d’hora, hauran de fer totes les empreses, ja que l’evolució de les TIC demandarà un nivell de digitalització cada vegada més elevat en qualsevol àmbit econòmic. En aquest sentit, tant Roca com Viader van coincidir en assenyalar que cal encarar aquest procés com una oportunitat per fer créixer el negoci.
Font: iDigital.cat | Més noticies
| |
|
|
|
|
|