Telecos.cat ha organitzat un any més la Taula de la Professió. Enguany era la quarta edició i duia el títol “Perspectives professionals en creixement”. Durant la jornada es van presentar temes d’interès per aprofitar les oportunitats de negoci que proporciona la reactivació econòmica d’alguns sectors concrets. Els assistents van poder veure de primera mà les oportunitats que ens ofereix el sector immobiliari, es van introduir dins la recerca del món de les licitacions TIC i van conèixer eines que els ajudaran a trobar encàrrecs professionals. Marc Torrent, director general de l’ Associació de Promotors de Barcelona, va fer la primera ponència. “ Tenim bones notícies”, va començar dient. Torrent va presentar les grans xifres del sector de la promoció immobiliària d’aquest passat any 2014 i les que corresponen als primers mesos del 2015. I l’optimisme és justificat: recentment s’ha produït un increment de la construcció respecte els anys anteriors, si bé és cert que els nivells anteriors eren molt baixos. Per als propers mesos, l’entitat preveu que es facin noves promocions immobiliàries, segons les diverses situacions dels barris de Barcelona i ciutats metropolitanes. En aquest sentit, Torrent va desgranar les diferents situacions de les corones metropolitanes i els assistents a la Taula van poder veure quins són els municipis amb més necessitat d’habitatges. Una altra bona noticia per al nostre sector va ser una de les conclusions que va donar Marc Torrent, director: tenint en compte la demografía actual de les ciutats, les condicions de finançament per accedir als habitatges i les necessitats dels promotors, és necessari dotar els habitatges d’un valor afegit i això es pot fer amb tecnologia. Per tant, aspectes com la domòtica i la llar digital tornen a ser importants. Seguidament va parlar Valentí Arroyo, cap de contractació del Centre de Telecomunicacions i Tecnologies de la Informació (CTTI), que va exposar quin és el nou model TIC que segueix el Govern de la Generalitat a l’hora de contractar serveis tecnològics. Segons va explicar Arroyo, la Generalitat ha de donar resposta a les seves necessitats d’estalvi en la contractació de serveis però, també, a les necessitats que tenen internament d’implantar serveis tecnològics en totes les àrees de govern. Sense perdre de vista aquest escenari, va explicar l’actual procés de compra pública, força innovador, amb què es pretén rebaixar la despesa però modernitzar els serveis de l’administració pública. Els diàlegs competitius i l’impuls a les UTEs catalanes han estat els dos eixos que s’han promogut des del CTTI. En aquest sector però, les notícies no van ser tant bones com en el de les promotores: actualment, amb un escenari d’eleccions i canvis en el govern, les perspectives immediates de noves licitacions es redueixen al mínim. L’última ponència va ser a càrrec de Joan Miquel Piqué, soci de l’empresa Maurilia Knowledge. Piqué va explicar quines poden ser algunes estratègies i eines per aconseguir encàrrecs professionals. Primer, va fer èmfasi en la feina de gestió i comercialització que els professionals acostumen a fer, més enllà de la purament tècnica. Seguidament, va presentar alguns models d’èxit, com el conegut Canvas. Finalment, va traslladar als assistents la seva experiència en l’assessorament d’empreses tecnològiques per anar a cercar socis. Piqué va destacar alguns aspectes clau com mostrar valors, la diferenciació i la col·laboració amb altres enginyers. En un ambient distès final, els assistents van debatre les diferents situacions professionals mentre feien un petit esmorzar. GALERIA FOTOGRÀFICA DISPONIBLE AQUÍ |