 En els darrers anys, molts despatxos d'enginyeria han hagut de fer-se petits degut a la reducció en el nombre d'encàrrecs que reben. A més, s´han vist obligats a revisar amb molta cura i a retallar tots aquells costos fixes i variables que fos possible reduir per mirar d´adaptar els seus costos a la nova realitat dels seus ingressos. Per altra banda, també s'han hagut d´escarrassar més que mai en la seva activitat comercial, per captar nous clients que aportin nous encàrrecs.
Podríem dir que "la crisi" ens ha obligat a fer-nos més eficients que mai, més productius, més comercials i més bons gestors del despatx, dels projectes i dels clients en general.
És en aquest escenari on la gestió eficient del despatx, dels projectes i dels clients es torna vital per sobreviure, i on resulta de gran utilitat l'ajuda d'eines informàtiques específiques per gestionar el nsotre despatx d'enginyeria.
En aquesta jornada, exclusiva per a membres de Telecos.cat, llistarem aquelles tasques que, comuns a qualsevol empresa d´enginyeria, no són productives, però consumeixen gran quantitat de temps i recursos als nostres despatxos, fent-los molt menys productius del que podrien arribar a ser.
I seguidament explicarem com, amb una eina de software específica, podem realitzar una gestió integral de tot el despatx, projectes i clients, per tal de reduir al mínim el temps invertit en les tasques no productives, i augmentar el temps i recursos disponibles del despatx que podrem dedicar a produir projectes i a gestionar de manera eficaç els nostres clients.
També veurem els avantatges que un software de gestió integral proporciona pel que fa a la comunicació interna i externa del despatx.
Programa
• Gestió eficaç de la cartera de clients (com disposar d´un control exhaustiu de la nostra activitat de promoció comercial realitzada tant amb els clients actuals com amb els potencials, control del procés de captació del client).
• Reducció del temps invertit en tasques no productives (com gestionar ofertes, factures, currículums corporatius, en qüestió de segons i de manera automàtica).
• Control detallat dels projectes (com disposar de tota la informació del projecte de manera centralitzada i accessible).
• Control de costos i de producció (com controlar quan de temps i diners invertim en cada projecte, com conèixer el marge de benefici de cada projecte i treball, i com assegurar que la producció del despatx sempre es manté per sobre dels seus costos).
• Com millorar la comunicació interna i externa del despatx (com aconseguir que tot l´equip del despatx disposi de tota la informació quan toca i on toca, com disposar d´un currículum corporatiu i d´un web sempre actualitzats, i de manera automàtica).
• Com seguir gestionar el despatx de manera eficaç en un entorn de mobilitat, en un entorn multi-empresa i en un entorn internacional.
• Anàlisi d´un software de gestió integral específic per a despatxos d´enginyeria.
• Torn de propostes i resolució de dubtes dels assistents (aquest punt serà continu durant tota la jornada).
Ponent
Jordi Oliva Natal
Enginyer de Telecomunicació
Director de AVANT Global Services, LLC a Estats Units
Data, hora i lloc
2 de juliol de 2014
de 16:00 a 18:00 (2 hores)
Seu de Telecos.cat (Pl. Ramon Berenguer el Gran, núm. 1, entresòl dret, 08002 Barcelona)
|