Un estudi fet per la consultores Criteria i Betterfly, ha revelat que només el 15% dels treballadors considera que el seu salari s'ajusta a les seves responsabilitats laborals. Aquest anàlisi, realitzat a treballadors d’Espanya i Amèrica Llatina i que és part de l'Informe Betterwork 2023, destaca la persistent insatisfacció en matèria de compensació monetària entre els empleats, el que planteja reptes importants per a la retenció del talent a les empreses. L'informe, que va involucrar més de 600 persones de diferents càrrecs i d’empreses de diverses mides, va identificar que la voluntat de continuar a l'organització és el factor més significatiu per als empleats en el seu lloc de treball. Malgrat que la remuneració continua sent una assignatura pendent per a la fidelització del talent, el compromís es veu influït per diversos factors, entre ells la permanència, la recomanació, el llegat, el gaudi, l'orgull i el prestigi. El compromís organitzacional, segons l'informe, varia segons l'edat i el model de treball. Les generacions més joves, com els Millennials i la Generació Z, mostren una menor predisposició a romandre en una organització en comparació amb els Baby Boomers i la Generació X. Per exemple, només el 21% de la Generació Z valora la permanència, en contrast amb el 51% de la Generació X. A més, el gaudi en el treball és un indicador significatiu per al 30% de la Generació X, mentre que només l'11% dels més joves ho considera rellevant.
L'informe també destaca la influència del model de treball en el compromís laboral. Aquells que treballen de manera híbrida mostren nivells més baixos de compromís en totes les dimensions, amb diferències superiors al 12% en comparació amb aquells que treballen de manera presencial. No obstant això, els treballadors remots mostren puntuacions més altes en les dimensions d'orgull i recomanació.
Un altre fet rellevant és que la mida de l'empresa, que té un impacte significatiu en el compromís dels empleats. Les grans empreses, amb una oferta més àmplia de beneficis, destaquen en àrees com la recomanació, el prestigi i la permanència, superant en més de deu punts a les empreses més petites en aquests aspectes.
Tot i la importància d'aspectes com la cultura empresarial, el clima laboral, el propòsit, els beneficis i la compensació, l'informe ressalta que el nivell de satisfacció amb el sou i els beneficis segueix sent baix. Només el 23% dels empleats considera que els beneficis rebuts són una bona raó per seguir treballant a l'empresa, i únicament el 15% està satisfet amb els beneficis que s'ajusten a les seves necessitats.
En resum, l'Informe Betterwork destaca la urgència per a les empreses d'abordar la satisfacció salarial i els beneficis com a elements clau per millorar el compromís i retenir el talent en un entorn laboral cada vegada més competitiu. |