
La 17a edició del Concurs Europeu de Navegació per Satèl·lit, denominat Galileo Masters, torna a comptar amb el suport de Telecos.cat com a entitat col·laboradora. Es tracta d'un concurs obert a tota la ciutadania que globalment ofereix fins a 1 milió d’euros en premis i que cada any aplega més de 500 idees de negoci i noves tendències. Des de l’any 2004 s’han premiat més de 300 projectes i han participat més de 11.500 persones provinents de més de 90 països.
Amb 140 organitzacions col·laboradores, aquesta competició serveix avui com a eina d’acceleració per a emprenedors i empreses emergents relacionades amb l’espai. És, a més, el punt d’entrada ideal per accedir a la Xarxa Europea de Incubadores Espacials, inclosos els Centres d’Incubació Empresarial de l’ESA (ESA BIC).
L’espectre de projectes presentats en edicions anteriors reflecteix les múltiples oportunitats que ofereix la navegació per satèl·lit: des de la gestió viària i de trànsit, seguretat i protecció, energia, aviació, logística i molts altres sectors d’aplicació, tant per a l’usuari final com per sectors industrials.
Què es busca?
El Galileo Masters, cerca noves idees de negoci. Aquest concurs d’innovació premia anualment els millors serveis, productes i idees de negocis utilitzant la navegació per satèl·lit en la vida quotidiana, i KIM participa co-organitzant la competició a nivell regional a Catalunya. La seva missió és impulsar el desenvolupament d’aplicacions inspirades pel mercat basades en tecnologies de navegació per satèl·lit.
Per què presentar-se?
Els participants obtenen els següents beneficis.
- Mentoring d’experts per assessorar-los amb el seu projecte / idea
- Networking internacional amb altres participants i altres stakeholders de la competició
- Suport tècnic
- Premis en metàl·lic
- Visibilitat en mitjans
En concret, els que decideixin optar per l’edició catalana tindran accés als premis detallats en el següent enllaç: