Quan superem els 15 dies de l’estat d’alerta decretat arran de la crisi sanitària que el COVID-19 ha provocat, crec oportú traslladar-vos algunes reflexions que considero important fer-nos com a col·lectiu de servei que som.
Com bé sabeu, des de l’
Associació Catalana d’Enginyers de Telecomunicació (Telecos.cat) vam decidir apostar, des del primer dia, pel teletreball, contribuint així a pal·liar els riscos innecessaris de contagi. No només això, sinó que des del nostre grup de treball de Ciberseguretat vam publicar un
decàleg de recomanacions perquè tothom que optés per treballar a distància ho fes amb totes les garanties necessàries. I és que, per davant de tot, estan les persones, i
cal que des de la nostra responsabilitat individual i col·lectiva ajudem a aquells que estan en primera línia lluitant contra aquesta pandèmia.
És en aquest sentit que vull reiterar des d’aquí el nostre més profund agraïment, primer, als professionals sanitaris, i després, als de la resta de serveis essencials: treballadors de centres socials i residències de gent gran, comerços d’alimentació, farmàcies, transport de mercaderies, forces de seguretat, mitjans de comunicació, i un llarg etcètera entre els quals es troben, també, aquells professionals que són
l’autèntic motor de Telecos.cat: els enginyers i enginyeres de Telecomunicació, Electrònica i Multimèdia-audiovisual.
Perquè sí, en aquests temps difícils que ens toca viure, és important remarcar allò que tots sabem:
les telecomunicacions i aquells que ens hi dediquem som essencials. Essencials perquè els serveis sanitaris i d’altres serveis de primera necessitat funcionin a ple rendiment. Essencials per fer possible el teletreball. Essencials perquè aquells que ens quedem a casa puguem continuar connectats amb el món. I és que, heu imaginat per un moment com seria el confinament sense accés a Internet, sense poder videotrucar els nostres familiars i amics?
Sovint ens referim a la tasca que duen a terme els nostres professionals com a quelcom intangible, invisible. Hi som perquè tot funcioni, però només se’ns veu quan alguna cosa falla. Doncs bé, ara hi som i se’ns veu. Ens ho expliquen a diari des dels mitjans de comunicació.
Les TIC estan esdevenint indispensables en la lluita contra el COVID-19: enginyers i enginyeres estan creant prototipus de respiradors 3D i material sanitari divers (viseres, ulleres, agafadors per no tocar els poms de les portes...), enginyers i enginyeres formen part dels equips de recerca contra el virus, aplicant, per exemple, la bioinformàtica i la intel·ligència artificial per investigar solucions que el frenin (impagable la tasca que duu a terme el BSC capitanejat pel nostre company Mateo Valero, per posar-ne un exemple). En definitiva,
enginyers i enginyeres que posen els seus coneixements i la seva expertesa al servei de la societat.
I és per això que ara, més que mai,
des de Telecos.cat volem continuar al vostre costat, acompanyant-vos en tot allò que necessiteu. Perquè és
sumant capacitats i talent que ens en sortirem!