Telecos.cat constitueix un grup de treball sobre les tecnologies de doble ús

7/10/2026

L’Associació Catalana d'Enginyeria de Telecomunicació i Tecnologies Digitals (Telecos.cat) ha posat en marxa un nou grup de treball per analitzar i debatre l’impacte de les tecnologies de doble ús –amb aplicacions civils i de defensa– en el sector TIC, així com facilitar a les empreses i els professionals de Catalunya que puguin accedir a aquest mercat.

Coordinat per Ramon Palacio, membre de la Junta Directiva de Telecos.cat, el grup pretén contribuir a “impulsar la sobirania tecnològica que Europa necessita davant d’un context geopolític cada vegada més convuls, sempre des d’una perspectiva ètica,  responsable i seguint els valors de la Unió Europea”.

Recentment, l’organització va dedicar una jornada de debat a les tecnologies de doble ús, en el marc de la celebració de la Diada de Sant Gabriel, patró dels enginyers i les enginyeres de telecomunicació.

Durant l’acte, representants institucionals, experts i empreses del sector TIC van coincidir a assenyalar que l’ecosistema tecnològic català té davant seu una “oportunitat per seguir creixent”, tot i que van convenir que cal “adaptar i escalar” les seves capacitats industrials i tecnològiques als nous programes de seguretat i defensa.


Més noticies
         
Directe a
Repositori: estudis i informes

Plataforma de Control Professional

Borsa de treball

Multimèdia

Catàleg de serveis


 
Agenda
03 nov. 2026 - Barcelona Cybersecurity Congress

04 nov. 2026 - Smart City Expo World Congress

directori professionals enginyers

  recurs    recurs    recurs    recurs
Assessorament
 
Assegurança professional
 
Borsa de treball
  Assegurances de salut
Qüestions professionals, jurídiques, mercantils, laborals, fiscals i més.
 
Assegurances per cobrir la teva actuació professional com enginyer de telecomunicació
 
Oportunitats laborals per enginyers de telecomunicació.
 
Condicions preferents
 
 
 
 
 
0.1.0.100