PROJECTE ESPLUGUES SOCIAL
Programa social de Reskilling i Upskilling TIC
L’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat ha arribat a un acord amb MasOrange, Cisco Systems, Atos i l’Associació Catalana d’Enginyers de Telecomunicació i Tecnologies Digitals –telecos.cat-, per a fer dos cursos pilots de formació social inclusiva, alineats amb els objectius del Programa polític de la Dècada Digital 2030 de la Comissió Europea.
Un curs d’instal·ladors de fibra òptica organitzat per la Fundació Orange i dirigit a persones aturades de llarga durada per afavorir la seva reinserció laboral.
I un altre curs dirigits a joves, d’entre setze i divuit anys, que no han conclòs l’ensenyament secundari obligatori, sobre ciberseguretat i basat en els programes de la Cisco Networking Academy, per intentar la seva reinserció al programa d’ensenyament de Cicles Formatius o bé directament al món laboral.
L’Ajuntament d’Esplugues de Llobregat facilita les instal·lacions pedagògiques, locals, aules, sistemes informàtics i connexió a internet, supervisió pedagògica, i els alumnes que son residents del municipi. La Fundació Orange posa el material tècnic i els recursos pedagògics complerts per el curs d’Instal·ladors. Cisco posa els recursos pedagògics en línia de la Cisco Nertworking Academy, Atos farà un programa de mentoria amb tots el alumnes, amb especialistes sèniors i, finalment, Telecos.cat coordinarà el voluntariat d’estudiants d’enginyeries TIC com a tutors Júnior de curs de Ciberseguretat.
Actualment l’ajuntament i la Fundació Orange estan fent la cerca i selecció dels alumnes del programa d’instal·ladors de fibra òptica. També l’Ajuntament està acabant la selecció de l’alumnat del programa de ciberseguretat.
Els cursos començaran el pròxim dimarts 4 de març. Prèviament el dimarts de la setmana anterior, els dies 25, 26 o 27, encara pendent de determinar per la Cisco Networking Academy, està previst un curs de formació per els tutors Júnior a càrrec de Cisco, els serveis pedagògics de l’Ajuntament i Telecos.cat.
Formació en Ciberseguretat i Voluntariat
Les sessions de Ciberseguretat, on faran el voluntariat els alumnes d’enginyeries TIC, seran tots els dimarts, dimecres i dijous, dels mesos de març, abril, maig i juny, de 17:00h a 19:00h.
Els voluntaris només faran una sessió a la setmana de 2h., i el compromís mínim es de dos mesos, és a dir uns 8 dies de 2 hores diàries de dedicació. Està previst que puguin finalitzar abans la seva contribució per qualsevol motiu que els impedeixi la seva dedicació. També poden renovar el seu compromís, mes a mes fins a finalitzar el curs.
L’objectiu és tenir un nombre suficient de voluntaris, per a que hi hagin dos Tutors Júniors simultanis donant suport a un coordinador professional de Cisco Networking Academy. Les classes estaràn formades per 15 estudiants d’entre 16 i 18 anys.
Avantatges pels Voluntaris.
El voluntaris gaudiran d’un any d’associació gratuïta a Telecos.cat i podran fer el Curs de Cisco també de forma gratuïta. Independentment que en les seves escoles d’enginyeria puguin atorgar crèdits per aquesta activitat, Telecos.cat lliurarà, als voluntaris certificats d’assistència i dedicació.